Turkish | Arabic | English

Donation Goal For This Project is €1.500
0% Donated/€1.500 To Go
Donate Now

In een klein dorp, letterlijk aan de rand van Turkije, grenzend met Armenië, is er bij onze vrijwilligers het verzoek gekomen om een bijdrage te leveren voor de verdere inrichting van de Gaarkeuken*.
Deze Gaarkeuken staat in het dorp genaamd Hakmehmet, zie hieronder en zoom in om te ontdekken waar het staat.

De Gaarkeuken wordt enkele keren per week gebruikt om de armen, wezen en daklozen te ondersteunen. Daarnaast wordt er eten uitgegeven aan scholen waar kinderen tussen de middag warm eten krijgen. Deze Gaarkeuken doet ook dienst bij bijzondere gelegenheden zoals de ceremonie bij overledene, maar ook tijdens de maand Ramadan en tijdens de Offerfeest.
De Gaarkeuken dient niet enkel een plek te worden voor mensen die moeite hebben om financieel rond te komen.

In een wereld waar individualisme de bovenhand heeft, zijn names de bestuur van de Gaarkeuken de buurtbewoners ook welkom om gezellig aan te schuiven aan tafel. Tenslotte, samen eten verdrijft een stuk van de eenzaamheid. In de dorp trekken de jongeren weg, blijven de ouderen achter die weinig contacten onderhouden. Door samen te eten, ontmoet de mens weer elkaar en wordt de contact terug aangelegd.

Om dit te bereiken heeft de Gaarkeuken de wens om de eetruimte verder uit te breiden. Er moeten tafels en stoelen aangeschaft worden. Tevens zijn er tekortkomingen aan de bouw, zoals onafgewerkte muren maar ook wasbakken welke tijdens de renovatie niet geplaatst zijn. Hiervoor hebben ze zelf geen budget en hebben ons gevraagd of wij onze steentje willen bijdragen.

Uiteraard pakken wij deze wens graag op en hebben een budget opgesteld voor de volgende zaken:
– 4 x eettafels
– 24 x stoelen
– tapijten
– bord, bestek en glazen
– 2 x wasbakken
– afronden onafgewerkte muren

Om dit te kunnen realiseren hebben we als doel EUR 1.500,- op te halen.

*Een gaarkeuken is een grote keuken waar armen, slachtoffers van oorlog en geweld of vluchtelingen en daklozen gratis of voor een lage prijs een warme maaltijd kunnen afhalen; bron: wikipedia