UNITO doet mee met #NvdV23

Donatiedoel voor dit project is €1.200
100% Gedoneerd/€0 Nog te doneren

WIJ LOOP MEE VOOR VLUCHTELINGEN WERELDWIJD!

Voor de 4de keer vragen wij als Stichting Unito aandacht voor de vluchteling. Uiteraard laten wij ons niet kennen en doen mee op de 40 km vanuit Rotterdam naar Den Haag. Daarnaast is er een tweede team ontstaan die samen de 20 km hebben gelopen in Rotterdam.

De Nacht van de Vluchteling 2023 was een gedenkwaardig evenement, waarbij duizenden mensen zich verzamelden om solidariteit te tonen met vluchtelingen over de hele wereld. Te midden van de stedelijke lichtjes, liepen de deelnemers in de stilte van de nacht, symboliserend de vaak gevaarlijke reizen die vluchtelingen moeten ondernemen op zoek naar veiligheid. De sfeer was er een van verbondenheid en compassie.

Jong en oud namen deel, ieder met zijn eigen motivatie, maar allemaal met één gemeenschappelijk doel: bewustzijn creëren en fondsen werven voor degenen die zijn ontheemd door conflict en vervolging.Het evenement was een krachtig statement tegen onrechtvaardigheid, en het benadrukte het belang van het beschermen van de meest kwetsbaren in onze wereld. Het liet zien dat mensen, ongeacht hun afkomst, bereid zijn om op te staan voor anderen in tijden van crisis.

De Nacht van de Vluchteling 2023 herinnerde ons eraan dat we als wereldgemeenschap moeten blijven samenwerken om duurzame oplossingen te vinden voor de vluchtelingencrisis, zodat iedereen een veilige plek kan vinden om een nieuw leven op te bouwen. Het was een nacht van solidariteit, hoop en verbondenheid, die ons eraan herinnerde dat we allemaal deel uitmaken van dezelfde menselijke familie.

Wilt u ons van dichtbij volgen? Voor de meest recente activiteiten volg ons via onze insta pagina stichingunito