Aardbeving in Marokko

Donatiedoel voor dit project is €5.000
18% Gedoneerd/€4.100 Nog te doneren

update 24 Sept 2023
Elke 3de zondag van de maand wordt in het wijkhuis van Schiedam Nieuwland, de Dock een snuffelmarkt georganiseerd. Vandaag was een andere dag dan anders: de opbrengst van de verkoop zullen volledig naar de slachtoffers van de aardbeving gaan. Het mooi in zulke donkere tijden zijn dat gemeenschapsleden hun herinneringen deelden, terwijl ze tweedehands spullen kochten. Samenhorigheid en gulheid heersten, wat resulteerde in een indrukwekkende donatie om levens te veranderen.

17 Sept 2023
De recente aardbeving in Marokko heeft diepe sporen van verdriet achtergelaten in de harten van de lokale bevolking. Deze natuurramp heeft niet alleen levens verwoest, maar ook de eens zo prachtige landschappen van de regio aangetast. De krachtige schokken hebben talloze kapotte huizen achtergelaten, waardoor duizenden mensen dakloos zijn geworden en hun leven in puin ligt.

Na de aardbeving zijn de wegen in het getroffen gebied moeilijk begaanbaar geworden, wat de hulpverleningsinspanningen bemoeilijkt. Reddingswerkers en vrijwilligers werken echter onvermoeibaar om overlevenden te bereiken en medische hulp te bieden aan de gewonden. De gemeenschappen in Marokko komen samen in een periode van immense tegenspoed, en dit is een bewonderenswaardige vertoning van veerkracht te midden van het verdriet.

De naderende herfst brengt extra uitdagingen met zich mee voor de getroffenen. Koude temperaturen en regenachtig weer zullen de situatie van de daklozen verergeren en de heropbouw van de kapotte huizen bemoeilijken. Dit is een tijd waarin de wereld zich moet verenigen om Marokko te ondersteunen en te helpen bij het herstel van de getroffen gemeenschappen.

Het is van vitaal belang dat wij als individuen ons steun verlenen aan de slachtoffers van deze aardbeving. Terwijl de dichterbij komende herfst de uitdagingen vergroot, kan solidariteit en samenwerking de weg vrijmaken voor hoop en herstel in dit door verdriet overmande land.

Help mee en steun door op de link << donate now >> te klikken – rechtsboven aan de pagina. Al het opgehaalde geld zal via onze locale vrienden ingezet worden om voorlopig de herfst/winter te kunnen overzien.

Wilt u ons van dichtbij volgen? Voor de meest recente activiteiten volg ons via onze insta pagina stichingunito