Voedselpakket in Azerbeidzjan – Behaald

Donatiedoel voor dit project is €1.000
100% Gedoneerd/€0 Nog te doneren

Verslag: A. Aydin

In December 2020 hebben we een project opgestart om voedselpakket uit te delen in Azerbaidzjan. Dankzij de vele support vanuit heel Nederland en België hebben we een ontzettend leuk bedrag opgehaald. Helaas hebben we de activiteiten wegens Corona ietsjes moeten vertragen, maar we hebben zeker niet niet stil gezeten. Er zijn plannen gemaakt over wie de voedselpakketten zullen ontvangen, hoe de voedselpakket verpakt en uitgedeeld zal worden.

Onze boots on the ground – de top vrijwilligers in Azerbaidzjan hebben de families geselecteerd op basis van hun sociale en financiële toestand.

Zodra begin maart 2021 de Corona maatregelen verruimt werden, zijn zij aan de slag gegaan door goederen in te kopen, in te pakken en uiteraard uit te delen.

Wij zijn super trots en blij met de eerste behaalde resultaten.

Wat gebeurd er hierna?
I.v.m. de aankomende Noroez (Perzisch voorjaarsfeest wat groots gevierd wordt in de regio) zetten we de activiteiten voorlopig op een laag pitje. De overheid heeft namelijk besloten om de Corona maatregelen terug aan te scherpen.

Op de achtergrond gaan wij uiteraard door met het uitwerken van de plannen om de resterende gedoneerde bedrag op een zo efficiënt en effectieve manier in te zetten. Met het oog op de naderende Ramadan, zal ook dit een ware feest worden.