Boeken voor studentjes

Afgelopen zomer hebben we mogen bijdragen aan een heel leuk initiatief. Een stichting waar wij in het verleden samen gewerkt hebben in Istanbul, Turkije, heeft een programma opgestart om kinderen tussen 8-16 jaar de alfabet van de heilige Koran te leren lezen en schrijven. Dit initiatief is bijzonder waardevol, omdat het kinderen niet alleen de basis van hun religie bijbrengt, maar ze ook verbindt met hun culturele erfgoed.

De families van deze kinderen hebben helaas niet altijd de middelen om de benodigde lectuur aan te schaffen. Dit vormde een aanzienlijke barrière voor hun educatieve ontwikkeling op dit gebied. Om deze barrière weg te nemen en gelijke educatieve kansen te creëren voor de huidige en toekomstige studentjes, hebben we besloten om in actie te komen. We hebben 600 alfabetboekjes en exemplaren van de heilige Koran aangeschaft en gedoneerd. Zo zorgen we ervoor dat elk kind toegang heeft tot het nodige onderwijsmateriaal, ongeacht de financiële situatie thuis.

Door deze donatie kunnen nu honderden kinderen hun religieuze studies voortzetten zonder dat zij of hun families zich zorgen hoeven te maken over de kosten van boeken. Het is ons doel om een omgeving te creëren waarin educatie en persoonlijke groei hand in hand gaan, vrij van financiële belemmeringen. Dit initiatief staat symbool voor onze toewijding aan onderwijs en gelijke kansen voor iedereen. Het is een stap in de richting van het bouwen aan een gemeenschap waar kennis en begrip kunnen bloeien. We zijn dankbaar voor de mogelijkheid om bij te dragen aan zo’n betekenisvol project en kijken uit naar de positieve impact die het zal hebben op de levens van deze kinderen.